על אמצעי מניעה ולמה כדאי לשלבם עם פרמטקס

לאורך ההיסטוריה פותחו והתפתחו שיטות שונות למניעת הריון, ישנן שיטות שדוגלות בדיכוי מערכת הרבייה, שיטות שדוגלות בפיתוח המודעות לתקופת הפוריות במחזור החודשי, שיטות שדוגלות בקטילת הזרע ומניעת פגישתו עם הביצית ועוד.

לכל שיטה ואמצעי מניעה יתרונות וחסרונות, יעילות ברמה שונה וסיכונים שכדאי לקחת בחשבון.

כדי להימנע מהיריון לא רצוי, כדאי להכיר את השיטות השונות ואיך אפשר לעלות את אחוזי היעילות שלהן, מבלי לפגוע באורח החיים שלך.

אנחנו בארמיפאן מרכזים עבורך את כל המידע שאת צריכה או רוצה לדעת, על מנת שתוכלי לבחור את השיטה הנכונה עבורך!

פרמטקס היא פתילה למניעת הריון ללא הורמונים, ולכן ניתן לשלבה עם כל סוגי אמצעי המניעה, טבעיים והורמונליים כאחד. החומרים הפעילים בפתילה לא מפריעים או פוגעים ביעילות אמצעי מניעה הורמונליים אחרים והם בהחלט מעלים את אחוזי היעילות במניעת הריון!

פתילות פרמטקס מתאימות לשימוש כאמצעי מניעה מרכזי ואין צורך לשלב את הפתילה אם אמצעי מניעה נוסף.

למרות זאת, נשים רבות בוחרות להשתמש באמצעי מניעה נוספים מסיבות שונות – סיבה רפואית, העדפה אישית, פיתוח מודעות כדי לתכנן משפחה בהמשך ועוד

במאמר זה נסקר חלק מאמצעי המניעה או האמצעים לתכנון המשפחה הפופולריים בשוק, כיצד ולמה כדאי לשלב את פרמטקס כאמצעי מניעה נוסף בשיטות אלו.

גלולות למניעת הריון

השיטה הפופולרית ביותר למניעת הריון בישראל היא הגלולה. יותר מ-60% מהנשים בישראל משתמשות בגלולות למניעת הריון, וחלק ניכר מאוכלוסיית המשתמשות כלל לא משתמשות בה כדי למנוע הריון.

רופאים רבים בוחרים בגלולות למניעת הריון כטיפול בסימפטומים לתופעות רפואיות רבות, שכיום אין להם טיפול ומענה רפואי הולם, כגון: PMS, מחזור לא סדיר, אקנה ועוד.

גלולות למניעת הריון הוכחו כבעלות יעילות גבוה ביותר למניעת הריון לאורך שנים. הגלולות בעלות יעילות של עד 99% בשימוש נכון (מה שמוגדר במונחים מקצועיים "שימוש מושלם").

אך לשיטה זו גם חסרונות רבים, לגלולה מספר רב של תופעות לוואי וסיכונים רפואיים, והחיסרון המרכזי הוא אופן השימוש בגלולה שהופך אותה מבטוחה מאוד לבטוחה פחות.

על שימוש טיפוסי ושימוש מושלם, שמעת?

יעילות הגלולה למניעת הריון נקבעת בהתאם לאופן השימוש של הצרכנית.

את הגלולה יש ליטול מידי יום, בשעה קבועה ורמת ההורמונים בגוף שמדכאים את מערכת הרבייה יהיו בהתאם למועד לקיחת הגלולה.

משתמשת שמקפידה לקחת גלולה כל יום בשעה קבועה, ואף פעם לא מתעכבת במועד נטילת הגלולה, תוגדר כצרכנית ב"שימוש מושלם" ואחוז יעילות הגלולה במניעת הריון יכול לעמוד על 99%.

אבל כידוע, רוב הצרכניות לא מצליחות להקפיד על כך לאורך זמן.

רוב הצרכניות, הנוטלות גלולות למניעת הריון, העידו כי שכחו לפחות פעם אחת ליטול את הגלולה בזמן או בכלל וגילו זאת רק ביום למחרת. חשוב לדעת שגם עיכוב בנטילת הגלולה יכול להוריד את אחוזי היעילות שלה, מכיוון ורמת ההורמונים בגוף יורדת.

צרכניות אלה מוגדרות כצרכניות ב"שימוש טיפוסי".

בשימוש טיפוסי אחוזי יעילות הגלולה יכולים לרדת גם ל-90% ונרשמו מקרים רבים של הריון לא רצוי בעת שימוש בגלולות למניעת הריון עקב שימוש טיפוסי.

סיבה נוספת בגללה אחוזי יעלות הגלולה יכולים לרדת היא שימוש בתרופות מרשם שונות, למשל אנטיביוטיקה.

צריכת אנטיביוטיקה משפיעה על כל מערכות הגוף והיא הורגת חיידקים טובים ורעים כאחד. לכן, שילוב של גלולות למניעת הריון ואנטיביוטיקה הוא לא מומלץ!

אם בכל זאת המשכת ליטול גלולות במהלך תקופת הטיפול באנטיביוטיקה, חשוב שתדעי שיעילות הגלולות פוחתת משמעותית וכדאי לך לשלב אמצעי מניעה נוסף. לפחות בשבועיים העוקבים ליום הפסקת נטילת האנטיביוטיקה.

כולנו חולות מידי פעם וצריכות לקבל טיפול תרופתית על ידי אנטיביוטיקה. לשכוח ליטול את הגלולה או להתעכב במועד הנטילה הקבוע יכול לקרות לכל אחת… היה פקק בדרך הביתה, טסת לחו"ל והשעות לא אותן שעות או סתם היית בשיחה עם חברה ולא שמת לב שעברה חצי שעה ממועד נטילת הגלולה. זה קורה לכולן! לפעמים יכול להיות מלחיץ ובדרך כלל רופא הנשים שלך ימליץ לך להשתמש בקונדום לתקופה הקרובה. באסה, אה?

אז מה עושים במקרה שאת יודעת שיעילות הגלולה פחתה? את יכולה להשתמש בפרמטקס! פתילות פרמטקס יעילות למניעת הריון למשך כ-4 שעות ואת יכולה להשתמש בהן במקביל לגלולות!

מומלץ לשלב למשך כשבועיים לפחות, מיום החזרה לשגרת נטילת הגלולות בשימוש מושלם.

שיטת המודעות לפוריות

בשיטת המודעות לפוריות את לומדת להכיר את עצמך בצורה הכי מעמיקה שיש. השיטה דוגלת בכך שאת יכולה לדעת מתי את פרויה ומתי לא.

על פי לוח השנה והווסת החודשי, מרקם וצבע ההפרשות ושינויים פיזיולוגים נוספים את יכולה לדעת האם את פוריה או לא פוריה ובאיזה שלב את נמצאת במחזור החודשי שלך, ואפילו לצפות את הוסת שלך מראש!

יעילות השיטה בשימוש מושלם עומדת על 95-99%

השיטה בעלת יתרונות רבים מכיוון והיא טבעית לחלוטין, את לא צריכה ליטול שום תרופה/ כדור/ הורמון. פשוט לעקוב אחר מה שקורה לגוף שלך.

מומלץ להתחיל את השיטה בליווי מקצועי, יש מטפלות ומטפלים רבים שמלמדים את השיטה ומלווים אותך לאורך כל הדרך.

החיסרון בשיטה הוא שבימים בהם את פורייה ואינך רוצה להיכנס להריון את חייבת להשתמש באמצעי מניעה כלשהו.

כדי להימנע משימוש באמצעי מניעה הורמונליים ולהמשיך להנות מיחסי מין ללא אמצעי מניעה חוצץ, את יכולה להשתמש בפתילות פרמטקס. הפתילה תגן עלייך למשך כ-4 שעות ואת יכולה להשתמש בה רק בימים בהם את פורייה או לא בטוחה אם אלה "ימים בטוחים".

מומלץ לשלב את פרמטקס בשילוב שיטת המודעות לפוריות בשנה הראשונה בה את עוד לומדת להכיר את הגוף שלך ואת המחזוריות שלו.

שיטת חום השחר

שיטת חום השחר היא שיטה שמשלבת יסודות משיטת המודעות לפוריות, כגון מעקב אחר לוח הזמנים המחזורי שלך. בשיטה זו עלייך למדוד את חום גוף שלך מידי בוקר.

השיטה מבוססת על כך שבתקופת הביוץ, חום הגוף עולה בחצי מעלה עד מעלה, למשך כל תקופת הביוץ. המדידה הנכונה ביותר היא לאחר מנוחה מלאה, לפני שתייה או מזון ולכן החום נמדד בבוקר ונקרא "חום השחר".

אחוזי היעילות בשיטה זו נעים בין 80-90% מכיוון ואין דרך מדידה מדויקת מספיק כדי לצפות מראש את ימי הביוץ. כלומר, את תדעי שאת מבייצת רק ביום הביוץ עצמו, ואם קיימת יחסי מין ללא אמצעי מניעה בשלושת הימים שקדמו לביוץ את עלולה להיכנס להריון (הזרע מסוגל לשרוד עד 5 ימים במערכת הרבייה של האישה, עד שהוא פוגש בביצית). ולכן מומלץ לשלב אמצעי מניעה נוסף בימים שעל פי חישובם את עשויה לבייץ או עומדת לבייץ בימים הקרובים.

פרמטקס הוא אחד מאמצעי המניעה המומלצים ביותר לשילוב עם שיטת "חום השחר", מפני שלפתילה אין שום השפעה על גופך והיא לא מפריעה למדידות החום. אז בימים שאת לא בטוחה, או בימים שלפני מועד התחלת הביוץ, את יכולה להשתמש בפרמטקס ולדעת שאת מוגנת!

פרמטקס הינה אמצעי המניעה היעיל ביותר ללא הורמונים! הפתילה יכולה לשמש כאמצעי מניעה מרכזי או לשלב עם אמצעי מניעה נוסף, הבחירה היא שלך!
כאמצעי מניעה מרכזי פרמטקס מספקת כ-97.6% יעילות מוכחת במניעת הריון.
כאמצעי מניעה משולב ניתן להגיע עד 99.9% יעילות במניעת הריון (לא קיים אמצעי מניעה או שילוב של מספר אמצעי מניעה היכולים לספק 100% במניעת הריון, מלבד השבתת מערכת הרבייה באופן מלא).
לפרמטקס יתרונות רבים על פני אמצעי מניעה אחרים, והפתילות בטוחות לשימוש ומאושרות על ידי משרד הבריאות.
יתרונות פרמטקס, לעומת אמצעי מניעה אחרים:
  • אופן שימוש קל ונוח. משתמשים לפני קיום יחסי מין כאמצעי מניעה חד פעמי.
  • ללא תופעות לוואי. למעלה מ-12 שנים של מחקרים בפתילות פרמטקס מצאו כי אין תופעות לוואי לפתילה.
  • בעלת אחוזי יעלות גבוהים. הוכחה מחקרית כאמצעי המניעה היעיל ביותר מבין כל אמצעי המניעה הקיימים שלא מכילים הורמונים

*אין לראות במאמר זה כהמלצה רפואית, לייעוץ מקצועי עלייך לפנות לרופא הנשים שלך!

שתפי את הבשורה:

תפריט נגישות

לשאלות נוספות ובירורים כתבי לנו:

הודעה חשובה!

בעקבות המצב, לא יהיו משלוחים עד להודעה חדשה!

בינתיים ניתן לרכוש את פתילות פרמטקס באחת מנקודות המכירה ברחבי הארץ ובסניפי סופר-פארם.

שנדע ימים טובים יותר.