המומחים של ארמיפאן בדקו ומצאו – פתילות פרמטקס לא משפיעות על הנרתיק או הרחם!

מחקרים רבים שנעשו ברחבי העולם, בחנו את השפעת החומרים הפעילים בפתילות פרמטקס, כדי לבחון באיזה אופן הם משפיעים על הנרתיק או רירית הרחם. כל המחקרים הגיעו לאותה מסקנה כי אין פגיעה או שינוי כלל.

כדי להבין בדיוק איך זה עובד, סיקרנו עבורך את כל המידע הרלוונטי, נתחיל ממערכת הרבייה הנקבית.

מבנה אנטומי של האישה

המבנה האנטומי של האישה מורכב מאיברים חיצוניים ופנימיים שמבדילים אותה מהגבר, במאמר זה נציג רק את האיברים הקשורים במערכת הרבייה, בהם מתרחשת ההפריה והם חשופים למגע עם פתילות פרמטקס בעת השימוש.

מערכת הרבייה הנקבית מורכבת ממספר איברים חיצוניים ופנימיים:

הנרתיק – תעלה גמישה עשויה סיבים ורקמת שריר באורך 10 ס"מ. הנרתיק מתחיל בצוואר הרחם ומסתיים כפתח מחוץ לגוף. תפקיד הנרתיק להכיל את איבר המין הגברי בעת קיום יחסי מין, הוא חלק מתעלת הלידה ממנה נולד העובר ומשמש כתעלה המוליכה את הוסת אל מחוץ לגוף.

צוואר הרחם – החלק המחבר בין הנרתיק לרחם, בעל צורה של גליל. תפקידו להגן על הרחם מפני חדירת זיהומים ומזיקים והוא חלק מתעלת הלידה דרכה נולד העובר.

הרחם – איבר חלול ושרירי בצורת אגס, אורכו כ-8 ס"מ. תפקידו לספק הגנה, תזונה ופינוי פסולת עבור העובר המתפתח בו. דפנות הרחם מכוסות רירית המכונה "רירית הרחם", כאשר ביצית מופרית היא נטמעת ברירית הרחם ומתחילה להתפתח לעובר.

רירית הרחם – מספקת עבור הביצית הגנה וחומרי הזנה להתפתחות תקינה. אם הביצית לא מופרית היא לא נטמעת ברירית הרחם ואז מתרחש הוסת.

הוסת – הוא תהליך שבו הרחם משיל את הדפנות שלו (הרירית) והן נפלטות מהגוף החוצה מלוות בדימום. תהליך הביוץ והוסת מתרחש מידי חודש ונקרא "המחזור החודשי".

השחלות – ממוקמות ליד קירות הרוחב של חלל האגן. תפקידן להפריש הורמונים ובהן מתפתחות הביציות. במהלך החודש, ביצית מבשילה ונוצר קרע בדפנות השחלה, הביצית משתחררת ונקלטת אל החצוצרה וכך נוצר תהליך הביוץ.

החצוצרות – מן השחלות אל הרחם מובילות החצוצרות את הביצית. צורתן כ-2 צינורות באורך 10 ס"מ. הביצית לא יכולה לנוע מעצמה ותפקיד החצוצרות להעביר אותה, תהליך שיכול לקחת כמה שעות או כמה ימים. במהלך שהיית הביצית בחצוצרות היא אמורה לפגוש בזרע וכך מתרחש תהליך ההפריה. לאחר שהביצית מופרית, היא ממשיכה אל עבר הרחם, כאמור.

עד כמה את מכירה את הפלורה שלך?

הנרתיק שלך מאופיין בלחות וחמימות מפני שהוא נמצא בתוך הגוף ובעל פתח חיצוני (בדומה לפה, אף ואוזניים). כדי לשמור על הבריאות האינטימית שלך, הנרתיק מייצר חיידקים טובים המכונים לעיתים קרובות בשם "פלורה". הפלורה הטבעית של הגוף, מורכבת מחיידקים המאזנים את רמת החומציות בנרתיק ומקנים הגנה מפני זיהומים, דלקות והתפתחות של פטריות על ידי חיידקים לא רצויים.

כאשר האיזון של הפלורה מופר ורמת החומציות לא מאוזנת, את יכולה לחוש אחת מהתופעות הבאות: צריבה, גרד, הפרשות בעלות ריח חריף, הפרשות בעלות צבע שונה מהרגיל, צריבה בעת מתן שתן וכאבים במהלך קיום יחסי מין. סימנים אלה מצביעים על כך שהאיזון החומצי הופר וככל הנראה מתפתחת דלקת, פטרייה או זיהום.

אם את חשה אחד מהתסמינים האלה מומלץ לגשת לרופא הנשים שלך בהקדם ולהתייעץ איתו.

איך נגרמת דלקת או זיהום בנרתיק?

דלקת או זיהום בנרתיק, יגרם בדרך כלל מכניסת חיידקים חיצוניים, שלא שייכים לנרתיק ומצליחים להתרבות ולהשתרש בנרתיק למרות הפלורה. מצב זה יתרחש בדרך כלל כאשר רמת החומציות של הפלורה שלך לא מאוזנת.

הטיפול בדרך כלל יהיה טיפול אנטיביוטי ייעודי לזיהום או דלקת בנרתיק.

ואיך מתפתחת פטרייה?

התפתחות פטרייה בנרתיק היא תהליך מעט שונה. פטרייה הנקראת גם "קנדידה אלביקנס" חיה באופן טבעי במעיים ובנרתיק, ואינה גורמת לתופעות כלשהן כל עוד הפלורה מאוזנת ורמת החומציות בנרתיק נשמרת. כאשר האיזון הטבעי מופר, חיידקי הפטרייה מתרבים ויכולים לגרום לתופעות לא נעימות שבאות לידי ביטוי בגרד, אדמומיות, נפיחות, תחושת אי נוחות, צריבה במתן שתן, כאבים במהלך וקיום יחסי מין. אשר מאובחנים כפטרייה וגינלית.

לפטרייה וגינלית יש מספר תכשירים שונים שחלקם ניתן לרכוש ללא מרשם רופא בכל בתי המרקחת. במקרים של פטריה חוזרת כדאי להיוועץ עם רופא הנשים שלך ולהתאים טיפול לבעיה.

מה הגורמים לפטרייה, זיהום או דלקת בנרתיק?

מחקרים שנעשו לאורך שנים רבות על הפלורה, גילו כי יש מספר גורמים שעלולים להפר את איזון הפלורה ולגרום לדלקות, זיהומים ופטריות בנרתיק. להלן מספר גורמים שעלולים להפר את האיזון הטבעי של הפלורה שלך:

  • נטילת אנטיביוטיקה – תפקיד האנטיביוטיקה הוא לחסל את החיידקים בגוף ואין לה הבחנה בין חיידקים טובים וחיידקים רעים. נשים רבות סובלות מפטרייה וגינלית מיד אחרי או במהלך נטילת אנטיביוטיקה, גם בנטילה דרך הפה (לדוגמא בטיפול בדלקת גרון או דלקת ריאות). במידה ועלייך ליטול אנטיביוטיקה, מומלץ בסיום הטיפול להתחיל ליטול פרו-ביוטיקה, שעוזרת לפתח את החיידקים החיוניים בגוף. כיום תוכלי למצוא בבית המרקחת פרו-ביוטיקה נשית במיוחד בשביל למנוע פטרייה או זיהום וגינלי.
  • נטילת גלולות למניעת הריון – גלולות מכילות הורמונים מלאכותיים ועצם נטילתם יכול לגרום לשינוי האיזון של הפלורה שלך. במקרים כאלה תחושי יובש בנרתיק, גרד ועלולה להתפתח פטרייה. את יכולה לנסות ולהחליף את סוג הגלולות או להשתמש באמצעי מניעה אחר, לא הורמונלי – כמו פרמטקס.
  • שימוש בסבוני שטיפה אינטימית – סבונים אלו מחטאים ומנקים את האיברים האינטימיים, אולם הם גם מחטאים את הפלורה והורגים את החיידקים הטובים ששומרים על איזון החומציות הטבעית.
  • צריכה מרובה של סוכרים ופחמימות – במצבים בהן את סובלת מריח לא נעים או הפרשות מרובות בעלות ריח חריף, בין אם יש לך פטרייה או דלקת ובין אם לא, נסי להפחית באכילת פחמימות וסוכרים.
  • היגיינה לקויה – האיזון הטבעי של הפלורה נשמר בעת קיום שיגרת טיפוח והיגיינה תקינה. שטיפה מרובה של האיברים האינטימיים או אי שטיפתם במשך כמה ימים יכולים לגרום לפטרייה להתפתח. אם אין לך אפשרות להתקלח חשוב בכל זאת לשטוף את האיברים האינטימיים פעם ביום.
  • מוצרים אינטימיים מבושמים – תחתוניות, טמפונים ונייר טואלט בעלי ריח (גם הוא מאוד נעים) יכולים להפר את איזון החומציות בפלורה. נסי להימנע מהם ככל האפשר.

איך אפשר לשמור על הפלורה?

  • לאחר טבילה בים או בבריכה מומלץ להחליף לתחתונים יבשים ברגע שתוכלי
  • לבשי תחתונים העשויים 100% כותנה, בעלי ריפוד כפול והמנעי מתחתונים סינטטיים
  • שטפי את האזור האינטימי עם מים בלבד ואל תחדירי סבון לנרתיק
  • המנעי מנטילת אנטיביוטיקה שלא לצורך ונטילת הורמונים מלאכותיים
  • הפחיתי באכילת סוכרים ופחמימות (מומלץ למי שסובלת באופן קבוע מריח חריף או הפרשות מרובות)

איך פרמטקס משפיעה על רירית הרחם והפלורה?

מחקרים רבים נעשו ברחבי העולם כדי לבדוק איך החומרים הפעילים בפתילות פרמטקס משפיעים על רירית הרחם ועל הפלורה הטבעית שלך.

החומר הפעיל בפתילות פרמטקס נקרא בנזלקוניום כלוריד והוא משמש כאחד מהמרכיבים הנפוצים במוצרי קוסמטיקה ותרופות מגוונים. החומר התגלה כקוטל זרע יעיל במיוחד, שעיקר פעולתו היא פירוק הזרע ובכך מונע ממנו להגיע אל הביצית.

ולכן בעת יצירת פתילות פרמטקס בחרו להשתמש דווקא בבנזלקוניום כלוריד, כקוטל הזרע הפעיל בפתילה.

מחקרים שנעשו באמצעות טמפונים המכילים בנזלקוניום כלוריד, רצו לבחון את רמת החומציות (הפלורה) ואת רירית צוואר הרחם לאחר שימוש ממושך בטמפון, במשך 24 שעות רצופות.

התוצאות הכריעו כי אין כל השפעה או שינוי על הפלורה הטבעית ורירית צוואר הרחם לא ניזוקה.

בדיקת מעבדה שבחנה את רמת החומציות בנרתיק לפני ואחרי השימוש הראתה כי אין שינוי כלל ורמת החומציות נשמרה כפי שהייתה.

בדיקה של רירית הרחם הצביעה על כך שלאחר מספר שעות בודדות מסיום השימוש במוצר, סמיכותה ותצורתה של הרירית חזרה לעצמה ללא כל נזק או פגיעה.

לסיכום, פרמטקס הינה אמצעי למניעת הריון, הבטוח ביותר לשימוש וגינלי.

  • ללא תופעות לוואי
  • ללא כל השפעה על הפלורה (החומציות הטבעית) שלך ועל רירית הרחם
  • ללא כל השפעה על הפרטנר שלך

מקורות:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA_%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%99%D7%94_%D7%94%D7%A0%D7%A7%D7%91%D7%99%D7%AA
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%AA_%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%9D
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10836664/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6668406/

שתפי את הבשורה:

תפריט נגישות

לשאלות נוספות ובירורים כתבי לנו:

הודעה חשובה!

בעקבות המצב, לא יהיו משלוחים עד להודעה חדשה!

בינתיים ניתן לרכוש את פתילות פרמטקס באחת מנקודות המכירה ברחבי הארץ ובסניפי סופר-פארם.

שנדע ימים טובים יותר.